Kurs dla studentów INSTYTUTU PEDAGOGIKI STAROPOLSKIEJ SZKOŁY WYŻSZEJ W KIELCACH I FILII W MYŚLENICACH:
KSZTAŁTOWANIE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI (POZNAWCZYCH, SPOŁECZNYCH I TECHNICZNYCH) POPRZEZ GRY DYDAKTYCZNE
Termin kursu: 19.06.2021 r. do 27.06.2021 r.
Webinaria na platformie Teams: 19 czerwca o godz. 19.00; 20 czerwca o godz. 19.00 i 26 czerwca o godz. 19.00
Liczba godzin kursu: 15 godz. (5 godz. webinaria online + 10 godz. na platformie e-learningowej)
19.06.2021 – 1. webinarium
https://tiny.pl/9hmmg
20.06.2021 – 2. webinarium
https://tiny.pl/9hmmw
26.06.2021 – 3. webinarium
https://tiny.pl/9hmmn
Cel główny:
Przygotowanie studentów Instytutu Pedagogiki Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach do kształtowania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym kompetencji przyszłości z wykorzystaniem gier dydaktycznych.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników kursu z kompetencjami przyszłości (i ich podziałem) w dobie rewolucji 4.0,
- zapoznanie uczestników kursu z grą dydaktyczną jako metodą problemową kształcenia w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej,
- rozwinięcie u uczestników kursu umiejętności planowania procesu nauczania-uczenia się z wykorzystaniem gier dydaktycznych kształtujących u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym kompetencje przyszłości (poznawczych, społecznych i technicznych),
- nabycie przez uczestników kursu umiejętności stosowania gier dydaktycznych w procesie nauczania – uczenia się w przedszkolu i szkole podstawowej (kl. 1-3),
- nabycie przez uczestników kursu umiejętności konstruowania własnych gier dydaktycznych kształtujących u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym kompetencje przyszłości,
- nabycie przez uczestników kursu umiejętności prowadzenia zajęć, na których dzieci tworzą planszowe gry fabularne z wykorzystaniem matematyki na I poziomie edukacyjnym,
- uświadomienie uczestnikom kursu konieczności wprowadzenia gier dydaktycznych do procesu nauczania-uczenia się w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej w celu kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości (poznawczych, społecznych i technicznych).