Instytut Psychologii
- Władze Instytutu
- Akty normatywne
- Działalność dydaktyczna
- Działalność naukowa
- Praca
- Aktualności i komunikaty
MISJA INSTYTUTU PSYCHOLOGII
Misją Instytutu Psychologii jest przekazywanie studentom wiedzy oraz nabywanie przez nich umiejętności praktycznych a także kompetencji zawodowych i społecznych, w ramach programowej przestrzeni edukacyjnej, jak również i dydaktycznej, o wysokich standardach. Ponadto, Psychologia jako dziedzina zawodowa zaufania publicznego, obliguje kadrę dydaktyczno-naukową IP, do zaszczepiania studentom etycznych zasad, wartości humanistycznych oraz kształtowanie stabilnych postaw moralnych, prospołecznych, prorozwojowych i prozdrowotnych, zgodnie z zasadą „wspólnoty kompetencji i pasji”.
Władze Instytutu
Dziekan Instytutu Psychologii: dr Marek Graczyk
mgraczyk@stans.edu.pl
Konsultacje:
Poniedziałek 13:30-15:00
Czwartek 13:30-15:00
Tel. (41) 345 85 88 wew. 111
Rada Instytutu
Przewodniczący:
dr Marek Graczyk
Członkowie:
prof. dr hab. Maria Pąchalska
dr hab. Jolanta Góral-Półrola, prof. StANS
dr Iwona Gryniuk-Toruń
dr Jarosław Jurkiewicz
dr Stanisław Wójtowicz
dr Zbigniew Zieliński
mgr Paulina Jarosz
mgr Anna Krystowska
mgr Anna Pilkiewicz
mgr Tomasz Brożyna (interesariusz zewnętrzny)
dr Anna Hajdukiewicz (interesariusz zewnętrzny)
mgr Monika Kwietniewska (interesariusz zewnętrzny)
mgr Zbigniew Piątek (interesariusz zewnętrzny)
mgr Anna Pluta (interesariusz zewnętrzny)
mgr Piotr Wilczak (interesariusz zewnętrzny)
mgr Jolanta Zdziarska (interesariusz zewnętrzny)
Michał Strzałka (przewodniczący samorządu studenckiego)
Agnieszka Pajączkowska (wiceprzewodnicząca samorządu studenckiego)
Instytutowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
Przewodnicząca:
mgr Paulina Jarosz
Członkowie:
dr Marek Graczyk
dr Iwona Gryniuk-Toruń
mgr Anna Krystowska
mgr Anna Pilkiewicz
dr Stanisław Wójtowicz
Michał Strzałka (przewodniczący samorządu studenckiego)
Magdalena Michrowska (wiceprzewodnicząca koła naukowego)
Koordynator praktyk zawodowych IP: mgr Maria Terelak
Konsultacje: środa 11.00-17.00 p.21
W czasie zjazdów Psychologii – sala B4
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
dr Karol Bidziński kontakt e-mail: bidzin3@interia.pl
Kontakt (siedziba):
- Instytut Psychologii
- Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach
- 25-666 Kielce, ul. Ponurego Piwnika 49
- Tel. (41) 345-85-88, wew. 112
- psychologia@stsw.edu.pl
Akty normatywne
- Strategia rozwoju Instytutu Psychologii
- Zarządzenie Dziekana Instytutu nr 1/2022-23 w sprawie powołania Opiekunów poszczególnych lat studiów na kierunku Psychologia
- Zarządzenie Dziekana Instytutu nr 2/2022-23 w sprawie uzupełnienia składu osobowego Rady Instytutu Psychologii
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 3/2022-23 w sprawie określenia składu osobowego Instytutowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
- Zarządzenie Dyrektora Instytutu Psychologii nr 4/2022-23 w sprawie określenia Regulaminu działania Rady Instytutu
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 5/2022-23 w sprawie Regulaminu procesu dyplomowania
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 6/2022-23 w sprawie Regulaminu odbywania praktyk zawodowych
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 7/2022-23 w sprawie powołania opiekuna praktyk studenckich
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 8/2022-23 w sprawie powołania opiekuna koła naukowego
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 9/2022-23 w sprawie powołania koła naukowego KNIP
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 10/2022-23 w sprawie organizacji egzaminów dyplomowych
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 11/2022-23 w sprawie: uzyskania statusu studenta
z Indywidualną Organizacją Studiów 2022/2023 - Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 1/2023-24 w sprawie: organizacji egzaminów dyplomowych w roku akademickim 2023/2024
- Zarządzenie Dziekana Instytutu Psychologii nr 2/2023-24 w sprawie: powołania Koła Naukowego w Instytucie Psychologii
Działalność dydaktyczna
Psychologia – studia stacjonarne 5-letnie jednolite magisterskie profil praktyczny, trwające 10 semestrów; studia kończą się uzyskaniem tytułu magistra psychologii (kwalifikacje odpowiadające poziomowi 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji).
Absolwent kierunku uzyskuje kwalifikacje zgodne z założeniami nowego profesjonalizmu, rozwijając swoje dyspozycje intelektualne i osobowościowe do refleksyjnego interpretowania rzeczywistości intrapsychicznej i interpersonalnej.
Absolwenci należą do grupy specjalistów w zakresie psychologii, zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacja Edukacji ISCED-F 2013 (0313 Psychologia)
Studia stacjonarne i niestacjonarne są prowadzone według planu studiów i obejmują, zgodnie z harmonogramem, zajęcia teoretyczne oraz zajęcia praktyczne. W organizacji uczenia się wg zakładanych efektów, stosowane są cztery podstawowe jego formy: wykłady, seminarium, ćwiczenia i warsztaty. Celem zajęć praktycznych doskonalących głównie umiejętności jest demonstracja i wyćwiczenie określonych sposobów działania prowadzących do poznania i nabrania wprawy w operowaniu technikami, narzędziami z danego obszaru psychologii a także budowanie doświadczeń stymulujących proces uczenia się.
Dzięki aktywnym formom studiowania i stosowanym w nich metodom, student sam oraz w pracy zespołowej, odkrywa, poszukuje i doświadcza sytuacji, które pojawią podczas wykonywania jego obowiązków zawodowych. Program studiów zapewnia studentom zdobycie umiejętności związanych z praktycznym przygotowaniem zawodowym oraz kompetencji społecznych niezbędnych na rynku pracy. Kształtowanie tych umiejętności i kompetencji odbywa się w warunkach symulowanych, umożliwiających wykonanie czynności praktycznych przez studentów oraz w warunkach właściwych dla działalności zawodowej, szczególnie na praktykach zawodowych. Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe prowadzone są przez osoby posiadające doświadczenie zawodowe w pomocy psychologicznej, zdobyte poza Uczelnią. Ważnym aspektem kształcenia na kierunku jest również zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Podczas organizacji procesu kształcenia na kierunku „Psychologia” istnieje możliwość dostosowania procesu uczenia się do zróżnicowanych potrzeb grupowych czy indywidualnych studentów, w tym również z niepełnosprawnościami.
Plan studiów obejmuje moduły przedmiotów ogólnych, podstawowych, kierunkowych, dyplomowych, specjalnościowych, a także praktyki.
Przedmioty ogólne to: techniki studiowania, narzędzia informacyjno-komunikacyjne, rozwój zawodowy psychologa, warsztaty kompetencji społecznych, język angielski, BHP, podstawy ochrony własności intelektualnej i wychowanie fizyczne. Przedmioty podstawowe to: socjologia lub pedagogika, filozofia, etyka zawodu psychologa biologiczne podstawy funkcjonowania człowieka, emisja głosu w zawodzie psychologa, elementy prawa w praktyce psychologicznej, przedsiębiorczość. Przedmioty kierunkowe to: wprowadzenie do psychologii i historii myśli psychologicznej, rozwój zawodowy psychologa, psychologia stresu i psychoregulacja, metodologia badań psychologicznych, neuropsychologia, psychologia procesów poznawczych, psychologia emocji i motywacji, psychologia osobowości, psychologia różnic indywidualnych, psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia, psychologia społeczna, psychopatologia lub patologie społeczne, podstawy diagnozy psychologicznej, podstawy pomocy psychologicznej, psychometria, podstawy psychologii sądowej lub podstawy psychologii penitencjarnej, psychoterapia, psychologia kliniczna, podstawy psychiatrii lub podstawy neurologii, mózgowe mechanizmy programowania mowy lub teoria zaburzeń mowy, diagnoza osobowości lub diagnoza temperamentu, diagnoza inteligencji dzieci i młodzieży lub diagnoza inteligencji osób dorosłych, socjoterapia lub doradztwo zawodowe. Moduł dyplomowy to: podstawy statystyki dla psychologów, statystyka komputerowa, proseminarium i seminarium dyplomowe. Podczas studiów możliwy jest wybór jednej spośród dwóch specjalności.
W ramach:
- Psychologii wychowawczej i edukacji, której celem jest wstępne przygotowanie studentów do pracy w charakterze psychologów pracujących na potrzeby środowisk wychowawczych i edukacyjnych. W ramach tej specjalności oferowane jest poszerzenie wiedzy z zakresu psychologii wychowania i kształcenia oraz podkreślenie znaczenie edukacji dla rozwoju psychicznego jednostki. Student poznaje tu współczesne poglądy na temat interdyscyplinarnych uwarunkowań procesów edukacyjnych, pogłębia wiedzę w zakresie procesów wspomagających i towarzyszących uczeniu się i nauczaniu oraz roli edukacji w rozwoju psychicznym człowieka. Jest przygotowany do prowadzenia działań w rozwiązywaniu psychologicznych problemów i trudności pojawiających się w praktyce edukacyjnej, a więc np. w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno- pedagogicznych, specjalnych ośrodkach szkolno–wychowawczych i innych placówkach zajmujących się wychowaniem i kształceniem. Specjalność ta jest skierowana do osób zainteresowanych psychologią w szeroko rozumianym sektorze oświaty. Specjalność przygotowuje absolwenta do pracy edukacyjnej na wszystkich etapach życia człowieka do organizowania, wspomagania, diagnozowania i monitorowania jego rozwoju poprzez edukację oraz do pracy profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą a także z osobami dorosłymi. Zajęcia prowadzone są zarówno przez naukowców-badaczy, jak i osoby mające uznane doświadczenie praktyczne psychologa, w pracy, w różnego rodzaju instytucjach oświatowych.
Przedmioty specjalnościowe: - Psychologia edukacji
- Psychologia twórczości i uzdolnień
- Psychologia wychowawcza
- Pomoc psychologiczna uczniom z trudnościami w uczeniu się
- Rozmowa kliniczna
- Metodyka szkoleń i warsztatów
- Psychologia niedostosowania społecznego
- Psychologiczne aspekty adolscencji i wczesna interwencja
- Psychologia rodziny
- Dysleksja- wykład monograficzny
- Psychologia niepełnosprawności intelektualnej
- Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży
- Mediacje i negocjacje w edukacji szkolnej
- Psychologii wsparcia rozwoju psychospołecznego, której celem jest wstępne przygotowanie studentów do pracy w charakterze psychoedukatorów, diagnostów, konsultantów, trenerów indywidualnych i grupowych podmiotów rozwojowych (nieterapeutycznych). Na zajęcia składają się wykłady oraz ćwiczenia i warsztaty, mające na celu przekazanie wiedzy oraz nabycie przez studentów umiejętności związanych ze wsparciem procesu socjalizacji, nabywaniem kompetencji społecznych, rozumieniem procesów grupowych, tworzeniem efektywnych zespołów oraz wspieraniem indywidualnych mechanizmów rozwoju osobowości w tym kompetencji osobistych. Absolwent tej specjalności przygotowany jest do interwencji psychologicznej, projektowania i rozwiązywania problemów rozwojowych dzieci, młodzieży a także człowieka dorosłego, w tym seniorów. Nabyta wiedza i umiejętności pozwolą mu na podjęcie pracy w placówkach pomocowych oraz instytucjach podejmujących zadania optymalizacji i stymulacji funkcjonowania ludzi w rożnym wieku, firmach szkoleniowych i konsultingowych a także placówkach kulturalno-turystyczno-rekreacyjnych. Zajęcia prowadzone są zarówno przez naukowców-badaczy, jak i osoby mające uznane doświadczenie praktyczne psychologa w pracy w różnych instytucjach pomocowych oraz szkoleniowych.
Przedmioty specjalnościowe: - Modele wspomagania rozwoju
- Mediacje i negocjacje w pracy zawodowej
- Trening asertywności
- Psychologia zdrowia i jakości życia
- Psychoprofilaktyka i psychodietetyka
- Rozwijanie kompetencji życiowych
- Psychologia transportu
- Psychologia pracy z elementami coachingu
- Projektowanie pracy z seniorami
- Gerontopsychologia i psychologia dorosłych
- Terapia uzależnień – wykład monograficzny
- Profilaktyka wykluczenia społecznego
- Interwencja kryzysowa
Niezwykle ważnym uzupełnieniem programu studiów na kierunku psychologia są praktyki. Rodzaj praktyki odpowiada realizowanej przez studenta specjalności. Student kierunku Psychologia realizuje jedną, wybraną ścieżkę specjalnościową. Praktyki mają formę ciągłą i są realizowane zgodnie z programem studiów przez 6 semestrów (od III do VIII semestru). W każdym semestrze student realizuje 160 godzin praktyk.
Należy nadmienić, że pracodawcy mieli także swój głos doradczy w opisie efektów kształcenia dla kierunku studiów.
– Pobierz Kodeks Diagnozy Psychologicznej –
Działalność naukowa
Przeszłość dla przyszłości
Początek XXI wieku niesie ze sobą mnogość wyzwań cywilizacyjnych. Tempo i charakter zmian w wielu dziedzinach życia społecznego zapowiada korzyści, ale również zagrożenia w tym: cyber zagrożenia, choroby cywilizacyjne, eurosieroctwo oraz nowe potrzeby związane z rozwojem społeczeństwa internetowego i cyfrowego. Rośnie bowiem systematycznie liczba dzieci, u których rozwój poszczególnych funkcji jest jakościowo inny niż wzorce rozwojowe. Doskonalenie procedur medycyny naprawczej, w tym technik ratowania życia dziecka od życia płodowego, okresu okołoporodowego oraz dzieciństwa, w sytuacji działania czynników patogennych zakłócających pracę mózgu powoduje, że systematycznie zwiększa się grupa dzieci wymagających wczesnych i długotrwałych oddziaływań. Rozwój tych dzieci przebiega bowiem atypowo: niektóre zadania rozwojowe realizowane są wolniej, inne nie będą możliwe do realizacji. Odmienność rozwoju pociąga za sobą powstanie licznych problemów, które komplikują zaspokajanie potrzeb i wykonywanie zadań stawianych dziecku przez otoczenie. Widać wyraźnie, że na przestrzeni lat zaznacza się konieczność wspierania również tych osób, które nie są objęte ustawowym obowiązkiem edukacji. Z roku na rok wzrasta liczba osób wymagających wsparcia oraz pomocy w samorealizacji i uzyskaniu autonomii. Jednocześnie rośnie świadomość społeczna i troska państwa oraz władz lokalnych o poprawę jakości życia osób niepełnosprawnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym, o zapewnienie im odpowiedniej opieki, dostępu do edukacji, dóbr kultury.
Jest to zadanie także dla uczelni wyższych, albowiem w większości to one są odpowiedzialne za przygotowanie specjalistów do szeroko pojmowanej pracy z osobami z zaburzeniami oraz deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym i niedostosowanymi społecznie. W ich gronie zasadnicze miejsce zajmuje psycholog.
Wskazywali na to pracodawcy – uczestnicy seminariów: Sylwetka absolwenta i modyfikacja kształcenia na Wydziale Pedagogicznym WSETiNS w Kielcach (wcześniejsza nazwa Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach), prowadzonych przez Uczelnię w ramach realizacji projektu: „Efektywne zarządzanie uczelnią. Program rozwojowy Wyższej Szkoły Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach” (1/POKL/4.1.1/2011, Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, Zadanie 1. Wysoka jakość kształcenia – współpraca WSETiNS z pracodawcami. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Wyższa Szkoła Ekonomii Turystyki i Nauk Społecznych).
Mając na względzie rozszerzenie możliwości kształcenia, Władze Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, podjęły decyzję o kształceniu studentów na kierunku Psychologia – profil praktyczny.
Inicjatywa kształcenia przez Staropolską Akademię Nauk Stosowanych w Kielcach psychologów spotkała się z aprobatą gospodarzy miasta i województwa. Potwierdzeniem zapotrzebowania rynku pracy na absolwentów kierunku są także pozytywne opinie pracodawców prywatnych.
Tematyka pomocy osobom niepełnosprawnym, chorym, niedostosowanym społecznie, osobom z zaburzeniami mowy i komunikacji od dawna przewija się w pracy Uczelni, o czym świadczy między innymi:
- rokroczny czynny udział pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału
w Świętokrzyskich Dniach Profilaktyki; - Konferencja regionalna: Przerwać milczenie, zorganizowana wspólnie ze stowarzyszeniem Bezpieczny Dom, którego prezesem jest Pani Anita Majkowska – absolwentka Wydziału;
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa: Jąkanie w oczach jąkających się i ich rodzin, zorganizowana wspólnie z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach;
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa: Szanse i zagrożenia pedagogiki penitencjarnej. Partnerem organizacyjnym konferencji był Areszt Śledczy w Kielcach, konferencja odbyła się na terenie Aresztu Śledczego w Kielcach;
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa: Wychowanie u źródeł, zorganizowana wspólnie z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach. Patronat nad konferencją objął Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Tadeusz Sławecki;
- XX Kongres Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego „Mózg – Język – Zachowanie. Ujęcie Interdyscyplinarne”;
- Realizacja Projektu Nauka dla Praktyki, w ramach którego zorganizowano szereg konferencji szkoleniowych ze strony internetowej.
- Współrealizacja projektu i konferencji „Po drugiej stronie ekranu”.
- Współrealizacja projektu dla maturzystów „Matematyka bez poprawki” w zakresie treningu mentalnego.
- Realizacja programu badawczo-rozwojowego „Trening rezyliencji dla osób z niepełnosprawnościami”.
Wybrane monografie
Pobierz Biuletyny Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka
Koło Naukowe studentów i absolwentów Instytutu Psychologii „Masz jakiś problem?” w skrócie „KNIP”
Ogólny opis koła naukowego:
KNIP powstało z inicjatywy studentów.
Celem KNIP jest pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii w szerokim tego słowa znaczeniu, kształtowanie kompetencji oraz warsztatu psychologa, rozwijanie umiejętności i zainteresowań członków koła.
Szczegółowe zadania dla KNIP, wyznaczone przez studentów:
- Rozpowszechnianie wiedzy z zakresu psychologii we wszystkich jej obszarach, wchodzących w zakres zainteresowań Członków Koła (w skrócie: CK).
- Prowadzenie badań naukowych, wspieranie prac badawczych i innowacyjnych a także twórczości własnej studentów i absolwentów IP StANS.
- Poszerzanie i pogłębianie wiedzy CK, zdobytej na studiach i wykorzystywanie jej w praktyce.
- Poszerzanie i pogłębianie, jak również promowanie wiedzy oraz umiejętności CK, w obszarze szeroko pojętego treningu mentalnego i wykorzystywanie ich w praktyce m.in. poprzez współpracę i członkostwo w stowarzyszeniach mających w swoim Statucie tego rodzaju aktywność, jak np. Polskie Towarzystwo Treningu Mentalnego (PTTM).
- Inspirowanie oraz budzenie i rozwijanie zainteresowań zawodowych CK.
- Promowanie różnych dziedzin nauki przez organizowanie przez CK konferencji, warsztatów, otwartych seminariów oraz imprez kulturalnych i rozrywkowych, a także ich udział w konkursach i różnego rodzaju wydarzeniach naukowo-kulturalnych.
- Popularyzacja psychologii jako dziedziny użytecznej oraz zaufania publicznego w życiu codziennym każdego człowieka.
- Kreowanie pozytywnego wizerunku Koła.
- Promowanie Instytutu Psychologii Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach.
- Promowanie Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych z główną siedzibą w Kielcach,
- Rozszerzenie działalności poza społeczność akademicką.
- Tworzenie i realizacja projektów na skalę ogólnopolską i międzynarodową oraz podejmowanie współpracy z innymi podmiotami zewnętrznymi, organizacjami i stowarzyszeniami.
- Integrowanie środowiska akademickiego.
- Podejmowanie inicjatyw w zakresie działalności charytatywnej i zdobywanie doświadczenia w ramach wolontariatu.
Opiekunem KNIP jest: mgr Paulina Jarosz
Przewodniczącym KNIP jest: Michał Strzałka
.
.
Praca dla studenta psychologii lub/i psychologa
.
.
Aktualności i komunikaty
-
Szanowni Studenci Instytutu Psychologii
Życzę udanego wypoczynku, a szczególnie nadrobienia, chociaż w części tych studenckich weekendów, spędzonych poza gronem bliskich osób. Naładujcie akumulatory na kolejny rok i wygłodzeni wiedzy z radośnie twórczą energią powróćcie do nas w Październiku.
-
Wreszcie i znowu, jest nadzieja na Ustawę o zawodzie Psychologa
Nasza uczelnia w pełni spełnia wymagania do uzyskiwania kwalifikacji do wykonywania zawodu Psychologa jako zawodu zaufania publicznego.
-
Egzaminy dyplomowe czas zacząć
Mamy kolejnych Psychologów! 2 lipca studenci 5. roku psychologii Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych mieli obronę prac magisterskich.
-
Ogólnopolska Konferencja Studencko-Doktorancka „Młoda Psychologia”
W dniach 11 i 12 maja br., studenci pierwszego roku Psychologii StANS, będący członkami Koła Naukowego „ Psycho-Mentis” przeszli prawdziwy chrzest bojowo-naukowy, który jak się okazało zdali na 5+.
-
Koło Naukowe „Psycho-Mentis” Instytutu Psychologii StANS rozpoczęło działalność
Członkowie Koła Naukowego „Psycho-Mentis” Instytutu Psychologii, mogą już oficjalnie przywitać się ze wszystkimi studentami Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, jej środowiskiem naukowym oraz każdym, kto ma głód wiedzy. Nasza działalność rozpoczęła się formalnie 20 kwietnia br., kiedy to zostaliśmy zarejestrowani. Natomiast faktycznie rozpoczęliśmy swoją aktywność wcześniej 7 kwietnia br., organizując zebranie założycielskie.
-
Dlaczego psycholog potrzebny jest w sporcie?
W sporcie niezwykle istotna jest rola psychologów. W momencie gdy przychodzą chwile zwątpienia to właśnie oni stają się podporą i motywują do działania, wyciągają to, co najlepsze w drugim człowieku. Tego też właśnie uczymy naszych studentów na kierunku psychologia.
-
Maturzyści dowiedzieli się jak radzić sobie ze stresem. Warsztaty w Zespole Szkół nr 1 im. Władysława Orkana w Nowym Targu
Po raz kolejny mieliśmy przyjemność odwiedzić uczniów i opowiedzieć o studiowaniu oraz o naszej uczelni. Tym razem gościliśmy w Zespole Szkół nr 1 im. Władysława Orkana w Nowym Targu.
-
O czym dyskutują psychologowie
2 numer Newslettera wydawanego przez zespół psychologów akademickich PTP, przedstawiającego najnowsze trendy, tematy i badania, nad którymi pracują psychologowie w nauce.
-
O radzeniu sobie ze stresem związanym z egzaminem maturalnym opowiadaliśmy w VI LO w Kielcach
Uczniowie VI LO im. Juliusza Słowackiego w Kielcach mieli okazję uczestniczyć w warsztacie pt. „Pozytywne nastawienie do egzaminu dojrzałości oraz sposoby radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym jako jedne z kluczowych elementów sukcesu maturalnego”, który poprowadził dr Marek Graczyk, Dziekan Instytutu Psychologii Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach.
-
TYDZIEŃ WALKI Z DEPRESJĄ W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM
Z taką inicjatywą wystąpił kielecki oddział Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, wespół z Wojewódzką Biblioteką Publiczną im. Witolda Gombrowicza w Kielcach.
-
Życzenia z okazji Międzynarodowego Dnia Psychologa
21 lutego to Międzynarodowy Dzień Psychologa.
-
32. Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej
„Wspieranie Rozwoju – Postęp i Przemiana”
06 – 08 czerwca 2024 roku
Instytut Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. -
4. edycja balu charytatywnego.
Dr Marek Graczyk, Dziekan Instytutu Psychologii Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych, trener mentalny wielu wybitnych sportowców, z którymi współpracował między innymi podczas Igrzysk Olimpijskich, uczestniczył w ubiegłym tygodniu w 4. edycji balu charytatywnego.
-
Konferencja w CTL Eurocollege na Cyprze
19 naszych studentów miało niezwykłą możliwość odbycia 5-dniowych praktyk w CTL Eurocollege na Cyprze w ramach programu Erasmus+. To było nie tylko wyjątkowe doświadczenie edukacyjne, ale także okazja do poznania nowej kultury i nawiązania cennych kontaktów międzynarodowych.
-
Życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku
-
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach na jubileuszowym 25. Kongresie Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego
W ubiegłym tygodniu, na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, obradował 25. jubileuszowy Kongres Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego.
-
Porozumienie o współpracy z Polskim Towarzystwem Treningu Mentalnego
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach podpisała porozumienie o współpracy z Polskim Towarzystwem Treningu Mentalnego.
-
Kongres Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego
„Neuronauki w diagnozie i rehabilitacji osób z uszkodzeniami mózgu”. Kraków, 7-9 grudnia 2023 r.
-
Inauguracja roku akademickiego
Społeczność Instytutu Psychologii podczas Inauguracji roku akademickiego 2023/2024
-
Wykład otwarty PSPRC
Polskie Stowarzyszenie Psychologii Rozwoju Człowieka we współpracy z Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS, zaprasza na cykl wykładów otwartych poświęconych zmianom psychologicznym w trakcie życia.
-
III Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Metod Pomocy Psychologicznej „Pomoc Psychologiczna Dzieciom i Młodzieży”
Zapisy na III Międzynarodową Konferencję Naukowo-Szkoleniowa Metod Pomocy Psychologicznej „Pomoc Psychologiczna Dzieciom i Młodzieży” są otwarte!
-
Drodzy Maturzyści! Zbliża się Wasz egzamin dojrzałości. Co zrobić, aby nie dać się pokonać stresowi?
Oto kilka złotych rad, które przekazuje Wam dr Marek Graczyk, Dziekan Instytutu Psychologii naszej uczelni, psycholog, konsultant, trener mentalny wielu wybitnych sportowców, z którymi współpracował między innymi podczas Igrzysk Olimpijskich.
-
StANS na XIV powiatowych targach edukacyjnych w Sandomierzu
Po kilkuletniej przerwie spowodowanej pandemią znów mieliśmy przyjemność gościć na XIV powiatowych targach edukacyjnych zorganizowanych w II Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Sandomierzu.
-
Matematyka bez poprawki
Zgłoszenie udziału w szkoleniu „Pokonywanie stresu przedegzaminacyjnego” w ramach projektu „Matematyka bez poprawki” realizowanego przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, współfinansowanego przez Fundację Empiria i Wiedza oraz Akademicką Fundację Staropolską.
-
Sprawozdanie z praktyki Erasmus+ studentki kierunku Psychologia
Program Erasmus+ wspiera działalność edukacyjną studentów, niedawnych absolwentów oraz pracowników. Wyjeżdżający mają możliwość uczenia się za granicą, szlifowania języka obcego w naturalnym środowisku, poznawania nowej kultury, zwiedzania nieznanych miejsc oraz nawiązania międzynarodowych przyjaźni na całe życie. Jakie są wrażenia jednej z naszych studentek kierunku Psychologia, która wyjechała na 3 miesięczną praktykę do Włoch? Przeczytajcie sami!
-
Kolejna monografia StANS
Miło nam poinformować, że nakładem Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach ukazała się monografia „Program szkolenia mentalnego SIOKO – Silna i Odporna Kadra Olimpijska. Teoria i praktyka”, autorstwa dr Marka Graczyka, dr hab. Dariusza W. Skalskiego, mgr Danuty Jacoń-Chmieleckiej oraz mgr Marii A. Niewiadomskiej-Mistiuk.
-
STUDIA NA KIERUNKU: PSYCHOLOGIA W FILII UCZELNI W MYŚLENICACH
Z wielką satysfakcją informuję, że Minister Edukacji i Nauki decyzją z dnia 21. lutego 2023 r. (DSW-WNN.8014.100.2021.KT.21) udzielił Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach pozwolenia na utworzenie w Filii w Myślenicach jednolitych studiów magisterskich o profilu praktycznym na kierunku: Psychologia.
-
Samorząd Studencki
Życzenia świąteczne składa nasz Samorząd Studencki. Zobacz…
-
Konferencja „Młodzi w świecie realnym czy wirtualnym – rzeczywistość – ale która?
Instytut Psychologii Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach aktywnie włącza się w działania profilaktyczne w zakresie problemów psychospołecznych młodzieży monitorowanych przez Kuratorium Oświaty w wyniku prowadzonego nadzoru pedagogicznego.
-
Bezpłatne warsztaty online
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach zaprasza na bezpłatne warsztaty online pt. „Elementy Treningu Mentalnego w doradztwie zawodowym” oraz „Motywacja w doradztwie zawodowym”.
-
Studenci kierunku psychologia StANS w Kielcach zakończyli kurs „Wybrane zagadnienia z psychologii i psychoterapii chorych onkologicznie i ich bliskich”
Kurs trwał trzy miesiące i został zrealizowany w ramach współpracy pomiędzy Staropolską Akademią Nauk Stosowanych w Kielcach, Hospicjum Domowym dla Dzieci i Dorosłych im św. Franciszka z Asyżu w Kielcach oraz Polskim Towarzystwem Treningu Mentalnego.
-
STAROPOLSKA AKADEMIA NAUK STOSOWANYCH LAUREATEM NAGRODY LIDER REGIONU 2022 W KATEGORII NAUKA
W piątek, 27 listopada 2022 r., podczas uroczystej gali w Hotelu Binkowski w Kielcach, po raz kolejny wręczono prestiżowe nagrody: „Lider Regionu”, przyznawane przez redakcję Echa Dnia. Statuetkami uhonorowano aktywne firmy, instytucje i samorządy, które wyrastają ponad przeciętność, wnosząc szczególny wkład w rozwój Ziemi Świętokrzyskiej.
-
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach podpisała porozumienie o współpracy ze Szkołami Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Opatowie
W imieniu dr hab. Jolanty Góral-Półroli, prof. StANS, Rektor Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, porozumienie odebrał dr Marek Graczyk, Dziekan Instytutu Psychologii StANS.
-
Dziekan Instytutu Psychologii został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi
W dniu 5. października 2022 r. Pan dr Marek Graczyk, Dziekan Instytutu Psychologii został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi.