bip-header

Instytut Pedagogiki

Misja

Misją instytutu jest zdobywanie wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do wszechstronnego przygotowania do pracy z wychowankiem na wszystkich szczeblach edukacji oraz towarzyszenie mu w procesie rozwoju, budowanie własnego warsztatu pracy i doskonalenie kompetencji w praktycznym działaniu.


Władze Instytutu


Dziekan Instytutu – dr Tomasz Konopka

Konsultacje:
Poniedziałek 11.00-12.00
Czwartek 12.00-14.00

Rada Instytutu

Przewodniczący: dr Tomasz Konopka

Członkowie:

  • dr Monika Bajak
  • dr Katarzyna Cynowska
  • dr Leokadia Urbaniak
  • dr Urszula Hudaszek
  • dr Małgorzata Molenda
  • dr Dorota Mętrak
  • dr Karol Bidziński
  • dr Antoni Kasprzycki
  • Barbara Postek- student
  • Beata Zbroja- – student
  • Anna Wojtasik- – student

Instytutowy Zespół ds. Jakości Kształcenia

Przewodniczący: dr Karol Bidziński

Członkowie:

  • dr Monika Bajak
  • dr Katarzyna Cynowska
  • dr Dorota Mętrak
  • dr Leokadia Urbaniak
  • Paulina Maślanka- student

Pełnomocnik Rektora ds. praktyk Zawodowych

  • Dr hab. Radosław Harabin prof. StANS

Opiekunowie praktyk w Instytucie Pedagogiki:

Kielce

  • dr Małgorzata Molenda
  • mgr Beata Schmid

Myślenice

  • dr Urszula Hudaszek
  • mgr Renata Leśniak

Instytutowa Rada Samorządu Studenckiego:

  • Przewodnicząca IRSS: Barbara Postek
  • Z-ca Przewodniczącej IRSS: Beata Zbroja
  • Sekretarz IRSS: Anna Wojtasik
  • Członek IRSS: Marzena Baran
  • Członek IRSS: Marzena Gombarczyk

Opiekunowie studiów na kierunkach prowadzonych w Instytucie Pedagogiki w Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych:

Kielce

Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

  • I rok- dr Anna Hajdukiewicz
  • II rok- dr Dorota Mętrak
  • III rok- dr Małgorzata Molenda
  • V rok- dr Lidia Pawelec

Kierunek Pedagogika: Studia licencjackie

  • III rok- dr Katarzyna Cynowska

Kierunek Pedagogika: Studia magisterskie

  • I rok- dr Karol Bidziński
  • II rok – dr Joanna Telus

Kierunek: Praca socjalna

  • I rok- dr Katarzyna Cynowska
  • II rok- dr Anna Hajdukiewicz

Filia w Myślenicach

Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

  • I rok- dr Monika Bajak
  • II rok- dr Leokadia Urbaniak
  • III rok- dr Urszula Hudaszek
  • IV rok- dr Antoni Kasprzycki
  • V rok- mgr Szymon Nowacki

Kierunek Pedagogika: Studia licencjackie

  • I rok – dr Urszula Hudaszek
  • II rok- mgr Renata Leśniak
  • III rok- dr Jarosław Jurkiewicz

Kierunek Pedagogika: Studia magisterskie

  • I rok- dr Monika Bajak
  • II rok – dr Antoni Kasprzycki
  • Kierunek: Praca socjalna
  • I rok- dr Anna Hajdukiewicz

.
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
dr Karol Bidziński kontakt e-mail: bidzin3@interia.pl


Akty normatywne

Strategia Rozwoju Instytutu na lata 2021-2026


Działalność dydaktyczna

Kierunek: Pedagogika – studia I stopnia, 3-letnie, licencjackie;

Specjalności:

  • Resocjalizacja
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Kierunek: Pedagogika – studia II stopnia, 2-letnie, magisterskie;

Specjalności: * – Po uzyskaniu zgody MEiN

  • Resocjalizacja*
  • Interwencja kryzysowa i mediacje
  • Wsparcie, opieka, wychowanie*

Kierunek: Pedagogika – studia jednolite magisterskie;

  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Kierunek: Praca socjalna;

  • Praca socjalna z seniorami
  • Asystent rodziny


Działalność naukowa

Wydane monografie:

Pedagogika jest nauką, która zajmuje się rozwojem, wychowaniem oraz kształceniem przez całe życie. Interdyscyplinarny charakter nauki umożliwia studentowi szeroką perspektywę rozwoju osobistego i zawodowego.

Studia na kierunku pedagogika pozwalają zdobyć wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną niezbędną do poznania i rozumienia procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i uczenia się. Pozwalają posiąść umiejętności z zakresu dydaktyki, szczegółowej metodyki pedagogicznej, popartej doświadczeniem w ich praktycznym wykorzystywaniu. Umożliwiają zatem wszechstronne przygotowanie do pracy z wychowankiem na wszystkich szczeblach edukacji oraz kompetencje niezbędne w procesie wychowania. Przygotowane programy studiów odpowiadają na zapotrzebowanie na krajowym i międzynarodowym rynku pracy, kładąc nacisk na praktyczną stronę zawodu, bowiem system praktyk zawodowych, stwarza okazję nabyć nową wiedzę, umiejętności, kontakty zawodowe oraz perspektywę zatrudnienia w partnerskich instytucjach, firmach i organizacjach.

Dopełnieniem realizacji procesu kształcenia jest działalność kół naukowych.

Koło Naukowe Studentów Pedagogiki PAIDEIA

OGÓLNY OPIS KOŁA NAUKOWEGO:

Koło Naukowe Studentów Pedagogiki PAIDEIA powstało z inicjatywy studentów kierunku Pedagogika. Dąży ono do osiągania i realizacji następujących celów:

  • organizacja spotkań i debat z zakresu z zakresu pedagogiki, filozofii oraz psychologii z udziałem przedstawicieli życia naukowego i gospodarczego,
  • współpraca z pokrewnymi kołami naukowymi działającymi na innych uczelniach w kraju.

CELE I ZADANIA KOŁA:

Koło Naukowe Studentów Pedagogiki PAIDEIA poprzez swoją działalność realizuje następujące cele:

  • rozbudzanie zainteresowań naukowych studentów,
  • wdrażanie studentów do pracy naukowej i badawczej,
  • umożliwienie wymiany doświadczeń i prezentowania wyników własnych prac badawczych przez studentów,
  • rozwijanie innych form aktywności naukowej poszerzających ich zainteresowania,
  • integracja środowiska studenckiego i naukowego,
  • organizowanie spotkań i dyskusji,
  • organizację i udział w spotkaniach naukowych, warsztatach i konferencjach,
  • współpracę z innymi organizacjami naukowymi i kulturalnymi w kraju i za granicą,
  • organizowanie wycieczek i objazdów naukowych.

SKŁAD KOŁA:

Członkowie: Czarnecka Paulina, Guziak Jolanta, Nowak Justyna, Agnieszka Szafraniec, Joanna Schnierer-Strzebońska, Smulczyńska Justyna, Postek Barbara, Pałys Władysław, Misiak Paulina, Osiecka Magdalena, Osiecka Magdalena, Potocka Agnieszka, Beata Chaba, Kołodziejczyk Paweł, Krupińska Inari, Mirosław, Lorek, Lenart Natalia, Grzegorz Prokop
Łazoryk-Węgrzyn Tatiana, Mysza Mariola, Chudzicka Aleksandra, Chudzicka Aleksandra|
Fałek Marcin, Chudzicka Beata, Anna Jania, Szczepocki Marek

Opiekun koła naukowego: dr Jarosław Jurkiewicz


Koło Naukowe Studentów Pedagogiki „Ambitni dla przyszłości”
(Koło działa w Filii w Myślenicach)

Pedagogiczne Koło Naukowe Ambitni Dla Przyszłości jest organizacją naukową studentów działającą przy Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, Filia w Myślenicach, której celem jest rozwijanie zainteresowań naukowych, kompetencji zawodowych oraz wspieranie rozwoju osobistego studentów kierunków pedagogicznych. Profil koła obejmuje działalność naukowo – badawczą oraz kulturalno – społeczną. Typowe obszary i formy działalności Koła obejmują:

1. Rozwój naukowy

  • Organizacja warsztatów i szkoleń: Koło Naukowe organizuje zajęcia warsztatowe, prowadzone przez praktyków i specjalistów w dziedzinie pedagogiki, które pozwalają studentom zdobyć praktyczne umiejętności.
  • Konferencje i seminaria naukowe: Członkowie Koła biorą udział w konferencjach oraz organizują własne wydarzenia naukowe.
  • Publikacje naukowe: Wspieranie studentów w przygotowywaniu i publikowaniu artykułów naukowych w czasopismach i biuletynach uczelnianych.

2. Działalność społeczna

  • Projekty społeczne: Organizacja i udział w akcjach wspierających lokalną społeczność, np. prowadzenie zajęć edukacyjnych w szkołach, warsztatów dla dzieci z trudnościami w nauce czy zajęć terapeutycznych.
  • Wolontariat: Współpraca z instytucjami edukacyjnymi, domami dziecka, domami seniora czy ośrodkami terapeutycznymi w formie wolontariatu.
  • Kampanie społeczne: Inicjowanie kampanii na temat ważnych problemów społecznych, takich jak przeciwdziałanie przemocy, promocja zdrowia psychicznego czy wsparcie osób z niepełnosprawnościami.

3. Kreowanie nowych inicjatyw

  • Projekty innowacyjne: Inicjowanie nowych programów edukacyjnych, takich jak zajęcia z wykorzystaniem technologii czy nowoczesnych metod nauczania.
  • Badania społeczne: Realizacja badań ankietowych i analiz dotyczących aktualnych problemów edukacyjnych i społecznych.

4. Współpraca z ekspertami i instytucjami

  • Gościnne wykłady: Zapraszanie ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu pedagogiki, psychologii czy socjologii.
  • Partnerstwa z instytucjami: Nawiązywanie współpracy z lokalnymi placówkami edukacyjnymi, fundacjami czy organizacjami społecznymi.

Działalność Pedagogicznego Koła Naukowego jest znakomitą okazją dla studentów do poszerzenia swojej wiedzy, zdobycia cennego doświadczenia zawodowego i rozwijania swoich pasji. Warto podkreślić, że inicjatywy Koła Naukowego Ambitni dla Przyszłości często są dopasowane do potrzeb lokalnych społeczności oraz aktualnych wyzwań w dziedzinie edukacji i pedagogiki.

Spotkania uczestników Koła Naukowego odbywają się w zależności od potrzeb, co związane jest z intensywnością działań w związku z realizowanymi projektami. Terminy spotkań ustalane są z uczestnikami Koła. Koło posiada stronę na portalu społecznościowym fb.

Opiekunowie koła naukowego:  

dr Monika Bajak
dr Urszula Hudaszek
dr Leokadia Urbaniak
mgr Renata Leśnak

Aktualności i komunikaty

Przeszłość dla przyszłości

  • NAUKA DLA PRAKTYKI

    Interdyscyplinarny projekt Współpracy Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach ze środowiskiem edukacyjnym Głównym celem projektu jest integracja Uczelni ze środowiskiem edukacyjnym poprzez identyfikowanie rzeczywistych potrzeb i możliwości środowiska lokalnego oraz podejmowanie inicjatyw z zakresu ważnych aspektów działalności instytucji edukacyjnych w kontekście zmieniającej się rzeczywistości.   W ramach realizacji projektu Uczelnia podejmuje zakrojone na szeroką skalę działania w środowisku lokalnym, których […]

  • Dziecko w edukacji XXI wieku” – międzynarodowy panel dyskusyjny!

    Pod takim hasłem przewodnim świętowaliśmy obchody Dnia Dziecka w Instytucie Pedagogiki Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach. Współczesny świat wymaga od dzieci nowego zestawu umiejętności, dzięki którym będą mogły w pełni korzystać z praw i możliwości rozwijającego się społeczeństwa wiedzy. Co zrobić, aby faktycznie wyposażyć dzieci w wiedzę, umiejętności, które będą im potrzebne w świecie jutra. […]

  • GLOBAL JOB MEETING

    FORUM ZATRUDNIENIA I KSZTAŁCENIA MŁODYCH Projekt dla młodzieży szkół średnich województwa świętokrzyskiego i małopolskiego Wraz z postępem procesów globalizacyjnych bycie pełnoprawnym uczestnikiem rynku pracy nie ogranicza się jedynie do wykształcenia i doświadczenia zawodowego. W opinii pracodawców coraz większego znaczenia nabierają kompetencje społeczne takie jak m.in. komunikacja, współpraca czy rozwiązywanie konfliktów, które powinny stanowić uzupełnienie zdobytej […]