bip

Instytut Pedagogiki

Misja

Misją instytutu jest zdobywanie wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do wszechstronnego przygotowania do pracy z wychowankiem na wszystkich szczeblach edukacji oraz towarzyszenie mu w procesie rozwoju, budowanie własnego warsztatu pracy i doskonalenie kompetencji w praktycznym działaniu.


Władze Instytutu

Dyrektor Instytutu – dr Anna Hajdukiewicz

Dyrektor Instytutu – dr Anna Hajdukiewicz

ahajdukiewicz@stsw.edu.pl

Konsultacje:
Poniedziałek 11.00-12.00
Czwartek 14.00-16.00

Rada Instytutu

  • Przewodniczący: dr Anna Hajdukiewicz
  • Członkowie – prof. dr hab. Andrzej Bogaj
  • dr Katarzyna Cynowska
  • dr Urszula Hudaszek
  • mgr Anita Majkowska
  • student: Julita Kowalczyk
  • student: Jolanta Czerwiec
  • Instytutowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
  • Przewodniczący: dr Karol Bidziński
  • Członkowie:
    • mgr Monika Romaniec
    • mgr Renata Leśniak
    • student Łukasz Majkowski
  • Współpraca ze środowiskiem: Rada Konsultacyjna


Akty normatywne

  • Strategia Instytutu
  • Pozwolenia na kierunki
  • Regulamin org. instytutu
  • Zarządzenia dyrektora pow. Radę Instytutu
  • Zarządzenia ds. Jakości
  • Opiniowanie programu do wniosku Rady Instytutu
  • Zarządzenie dot. powołania OPIEKUNÓW roku


Działalność dydaktyczna

Kierunek: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia jednolite, 5 –letnie, magisterskie;

– Efekty uczenia

Kierunek: Pedagogika – studia I stopnia, 3-letnie, licencjackie;

Specjalności:

  • resocjalizacja,
  • opiekuńczo-wychowawcza,
  • opieka senioralna,

Efekty uczenia

Kierunek: Pedagogika – studia II stopnia, 2-letnie, magisterskie;

Specjalności:

  • logopedia,
  • resocjalizacja,
  • interwencja kryzysowa
  • pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna


Działalność naukowa

Pedagogika jest nauką, która zajmuje się rozwojem, wychowaniem oraz kształceniem przez całe życie. Interdyscyplinarny charakter nauki umożliwia studentowi szeroką perspektywę rozwoju osobistego i zawodowego.

Studia na kierunku pedagogika pozwalają zdobyć wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną niezbędną do poznania i rozumienia procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i uczenia się. Pozwalają posiąść umiejętności z zakresu dydaktyki, szczegółowej metodyki pedagogicznej, popartej doświadczeniem w ich praktycznym wykorzystywaniu. Umożliwiają zatem wszechstronne przygotowanie do pracy z wychowankiem na wszystkich szczeblach edukacji oraz kompetencje niezbędne w procesie wychowania. Przygotowane programy studiów odpowiadają na zapotrzebowanie na krajowym i międzynarodowym rynku pracy, kładąc nacisk na praktyczną stronę zawodu, bowiem system praktyk zawodowych, stwarza okazję nabyć nową wiedzę, umiejętności, kontakty zawodowe oraz perspektywę zatrudnienia w partnerskich instytucjach, firmach i organizacjach.

Dopełnieniem realizacji procesu kształcenia jest działalność kół naukowych.

W Instytucie Pedagogiki działają następujące Koła Naukowe:

KOŁO NAUKOWE AMBITNI DLA PRZYSZŁOŚCI – czytaj więcej…

Opiekunowie:

  • dr Urszula Hudaszek
  • mgr Leokadia Urbaniak
  • mgr Renata Leśniak

KOŁO NAUKOWE MERITUM – czytaj więcej…

Opiekunowie:

  • dr Katarzyna Cynowska
  • mgr Andrzej Chrobot
  • mgr Anita Majkowska

KOŁO NAUKOWE PEDAGOGÓW – czytaj więcej…

Opiekunowie:

  • dr Antoni Kasprzycki
  • mgr Łukasz Burliga

Aktualności i komunikaty

Przeszłość dla przyszłości

  • NAUKA DLA PRAKTYKI

    Interdyscyplinarny projekt Współpracy Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach ze środowiskiem edukacyjnym Głównym celem projektu jest integracja Uczelni ze środowiskiem edukacyjnym poprzez identyfikowanie rzeczywistych potrzeb i możliwości środowiska lokalnego oraz podejmowanie inicjatyw z zakresu ważnych aspektów działalności instytucji edukacyjnych w kontekście zmieniającej się rzeczywistości.   W ramach realizacji projektu Uczelnia podejmuje zakrojone na szeroką skalę działania w środowisku lokalnym, których […]

  • GLOBAL JOB MEETING

    FORUM ZATRUDNIENIA I KSZTAŁCENIA MŁODYCH Projekt dla młodzieży szkół średnich województwa świętokrzyskiego i małopolskiego Wraz z postępem procesów globalizacyjnych bycie pełnoprawnym uczestnikiem rynku pracy nie ogranicza się jedynie do wykształcenia i doświadczenia zawodowego. W opinii pracodawców coraz większego znaczenia nabierają kompetencje społeczne takie jak m.in. komunikacja, współpraca czy rozwiązywanie konfliktów, które powinny stanowić uzupełnienie zdobytej […]