
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych
- Władze Instytutu
- Cel działania
- Informacje dla pracowników
- Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030
- Aktualności i komunikaty
Władze

mgr inż. Maria Krogulec-Sobowiec – Dyrektor
Kontakt
e-mail: m.krogulec-sobowiec@stsw.edu.pl
tel. kom. 694 434 345
Cel działania
Przygotowanie absolwentów kończących kursy i szkolenia znajdujących się w ofercie Instytutu, do rosnących oczekiwań względem pracowników szczególnie w odniesieniu do wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych do wykonywania konkretnych zadań i funkcji.
Oferowane kursy i szkolenia opierają się na zidentyfikowanych i odpowiednich dla danego obszaru działania kompetencji, ujętych w opisane efekty uczenia się. Integralną cechą w systemie nadawania kwalifikacji jest walidacja – czyli sformalizowany proces sprawdzania, czy wymagane dla kwalifikacji efekty uczenia się zostały osiągnięte, a rezultatem tego procesu jest certyfikat, rozpoznawalny w uznawany w środowisku, sektorze, branży, w kraju i za granicą.
Uzasadnienie powołania Instytutu
Świat się zmienia. A wraz z nim intensywnie przeobraża się rynek pracy. W niedalekiej przyszłości niektóre zawody zanikną, inne zmienią swój charakter, a obok nich powstanie wiele nowych. Jest to wyzwanie dla edukacji i szkolnictwa wyższego. Oferta edukacyjna powinna być elastyczna i odpowiadać zachodzącym zmianom, potrzeby pracodawców i ambicjom wchodzących na rynek absolwentów, a także osobom pragnącym poszerzyć i uzupełnić kompetencje i kwalifikacje.
Wskazuje się na wzrost cyfryzacji i robotyzacji jako na główne czynniki, mające wpływ na kształtowanie przyszłego charakteru pracy. Nawet 40 proc. stanowisk w Polsce, a ponad połowa na świecie, zagrożonych jest automatyzacją, jak wynika z badania przeprowadzonego przez DELab UW „Aktywni+”. W raporcie „Future Work Skills 2020” sporządzonym przez Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute podkreśla się, że rozwój nowych mediów i namnażająca się ilość danych otwierają nową erę, umożliwiającą modelowanie systemów społecznych na ogromną skalę, w ramach której trzeba nauczyć się myśleć i działać. Z kolei w raporcie Paerson „The Future of skills. Employment in 2030” badacze apelują, aby nie ignorować innych istotnych tendencji, takich jak globalizacja, starzenie się społeczeństw, dynamiczna urbanizacja czy wzrost zielonej gospodarki.
W obliczu tak szybko postępującej cyfryzacji, przemian technologicznych i społecznych łatwo o brak kompetencji, a w konsekwencji obniżenie atrakcyjności na rynku pracy lub wręcz wypadnięcie z niego. Dlatego też nie należy zamykać się w ramach określonego zawodu, bo jego charakter może się zmienić. Trzeba mieć świadomość konieczności ciągłego podnoszenia i aktualizowania swoich kompetencji oraz tego, że w przyszłości będziemy często łączyć ze sobą różne profesje.
Tempo zmian gospodarczych, społecznych, naukowych i kulturowych powoduje, że zacierają się tradycyjne podziały na zawody, a w stosunku do pracowników będą rosły oczekiwania w odniesieniu do wiedzy i umiejętności, które są kapitałem dla innowacyjnej gospodarki i nowoczesnych społeczeństw. W takich warunkach człowiek musi być stale gotowy do uczenia się nowych rzeczy, a często też do zmiany zawodu. Dlatego rośnie znaczenie idei uczenia się przez całe życie (lifelong learning, w skrócie LLL) oraz konieczność formalnego uznawania wartości kompetencji zdobytych nie tylko w szkole i na uczelni, a także poza nią. Również szkoły wyższe powinny budować elastyczne programy nauczania z możliwością potwierdzania i certyfikowania kwalifikacji cząstkowych. Ważnym krokiem w nowej polityce dotyczącej edukacji i rynku pracy stało się przyjęcie generalnej zasady, że podstawą nadania kwalifikacji są efekty uczenia się. W kontekście nowego Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, efektami uczenia się nazywamy to, co w wyniku różnego typu aktywności człowiek wie i rozumie (wiedza), oraz co potrafi wykonać (umiejętności), a także jego zdolność do podejmowania określonego rodzaju odpowiedzialności (kompetencje społeczne). Efekty uczenia się mogą być osiągane w różny sposób: podczas regularnej nauki w szkole, na dodatkowych kursach, szkoleniach, stażach i praktykach, realizowanych poza systemem szkolnym (edukacja poza formalna), w ramach pracy zawodowej, wolontariatu oraz rozwijania pasji i zainteresowań (uczenie się nieformalne).
Instytut będzie oferował kursy i szkolenia, które będą kształcić, uzupełniać i poszerzać efekty uczenia się, tak by absolwent mógł przystąpić do walidacji, czyli egzaminu certyfikującego.
Odbiorcy:
- Osoby aktywne zawodowo, które chcą zmienić stanowisko pracy bądź zawód, żeby lepiej wykorzystywać swoje kompetencje nabyte w trakcie pracy lub w ramach swoich aktywności pozazawodowych;
- Osoby, w trakcie formalnego procesu kształcenia, które chcą poszerzyć specjalistyczne kwalifikacje i udokumentować to odpowiednim certyfikatem;
- Osoby, które z różnych powodów są wykluczone z rynku pracy (np. przez długotrwałe bezrobocie) lub są zagrożone wykluczeniem, a osiągnęły nowe efekty uczenia się ważne z punktu widzenia szans na zatrudnienie;
- Osoby powracające na rynek pracy po dłuższej przerwie, w trakcie której uzyskały nowe kompetencje (np. opiekując się dziećmi lub innymi członkami rodziny);
- Osoby, które przedwcześnie zakończyły edukację formalną i w późniejszym czasie chcą w trybie eksternistycznym zdobyć wykształcenie;
- Osoby, które osiągnęły nowe kompetencje poprzez zaangażowanie w wolontariat lub realizację swoich zainteresowań i chciałyby uzyskać kwalifikacje potwierdzające to, czego się nauczyły (np. w celu uzyskania awansu w hierarchii organizacji, w której działają na zasadzie wolontariatu).
Informacje dla pracowników
Zapraszam Dyrektorów i pracowników Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach do przygotowania kursów i szkoleń zgodnie z wytycznymi Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, tak by po ukończeniu nauki absolwent mógł przystąpić do walidacji kwalifikacji i otrzymać certyfikat.
Zintegrowany System Kwalifikacji podstawą określenia kwalifikacji i certyfikowania:
- określa zasady i standardy potwierdzania kwalifikacji – dzięki czemu zapewniona jest jakość kwalifikacji,
- ułatwia potencjalnym pracownikom poświadczanie posiadanych kompetencji – nawet jeśli nie mają wykształcenia kierunkowego,
- zwiększa szansę zdobycia pracy w kraju i za granicą – dzięki międzynarodowej rozpoznawalności certyfikatów,
- pomaga pracodawcom rozpoznać wartość pracownika i inwestować w rozwój zawodowy kadr.
Linki do stron dotyczących kwalifikacji
Polska Rama Kwalifikacji (PRK) i Europejska Rama Kwalifikacji (ERK)
Zintegrowany System Kwalifikacji
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
Dokumenty prawne dotyczące kwalifikacji
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna)
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część szczegółowa)
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 jako polityka na rzecz rozwijania umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie
Zachodzące współcześnie zmiany, wynikające z globalizacji, rozwoju technologii, starzejącego się społeczeństwa, wzrostu migracji, urbanizacji czy zielonej ekonomii, wyznaczają zestaw umiejętności warunkujących powodzenie w życiu społecznym i na rynku pracy. Zaliczają się do nich przede wszystkim umiejętności przekrojowe, w tym umiejętności cyfrowe, w zakresie gotowości do uczenia się, myślenia krytycznego, rozwiązywania problemów, pracy zespołowej, czy adaptacji do nowych warunków. Ich rosnące znaczenie wynika między innymi z globalnych trendów, powodujących zmiany w organizacji pracy i roli pracownika, szybką dezaktualizację posiadanych umiejętności i rosnące zapotrzebowanie na nowe oraz zwiększenie nacisku na te umiejętności, które trudniej jest poddać procesowi automatyzacji.
W kontekście tych wyzwań, inwestowanie w dopasowanie umiejętności do przewidywanych i aktualnych potrzeb społecznych oraz rynkowych wymaga systematycznego i wszechstronnego podejścia do polityk w zakresie umiejętności.
Zintegrowana Strategia Umiejętności wyznacza ramy służące:
- projektowaniu i wdrażaniu spójnej polityki na rzecz rozwijania umiejętności w myśl idei uczenia się przez całe życie;
- zapewnieniu równego dostępu do informacji o zasobach umiejętności i zapotrzebowaniu na nie, doradztwa edukacyjnego i zawodowego oraz do ofert edukacyjnych i szkoleniowych związanych z rozwojem umiejętności;
- wzmocnieniu świadomości znaczenia rozwoju umiejętności przez całe życie dla osiągania korzyści indywidualnych, gospodarczych i społecznych;
- zwiększeniu aktywności edukacyjnej, zawodowej i społecznej we wszystkich grupach społecznych, zwłaszcza wśród osób o niskich umiejętnościach lub narażonych na wykluczenie społeczne.
Celem nadrzędnym Zintegrowanej Strategii Umiejętności jest tworzenie możliwości i warunków do rozwoju umiejętności niezbędnych do wzmocnienia kapitału społecznego, włączenia społecznego, wzrostu gospodarczego i osiągnięcia wysokiej jakości życia. Realizacja tego celu opiera się na sześciu obszarach priorytetowych:
- podnoszeniu poziomu umiejętności kluczowych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych;
- rozwijaniu i upowszechnianiu kultury uczenia się nastawionej na aktywny i ciągły rozwój umiejętności;
- zwiększeniu udziału pracodawców w rozwoju i lepszym wykorzystaniu umiejętności;
- budowaniu efektywnego systemu diagnozowania i informowania o obecnym stanie i zapotrzebowaniu na umiejętności;
- wypracowaniu skutecznych i trwałych mechanizmów współpracy i koordynacji międzyresortowej oraz międzysektorowej w zakresie rozwoju umiejętności;
- wyrównywaniu szans w dostępie do rozwoju i możliwości wykorzystania umiejętności.
W ZSU 2030 (część szczegółowa) zdefiniowano następujące Obszary oddziaływania:
- Obszar oddziaływania I: Umiejętności podstawowe, przekrojowe i zawodowe dzieci, młodzieży i osób dorosłych,
- Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające,
- Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące,
- Obszar oddziaływania IV: Rozwijanie umiejętności poza edukacją formalną,
- Obszar oddziaływania V: Rozwijanie i wykorzystanie umiejętności w miejscu pracy,
- Obszar oddziaływania VI: Doradztwo zawodowe,
- Obszar oddziaływania VII: Współpraca pracodawców z edukacją formalną i pozaformalną,
- Obszar oddziaływania VIII: Planowanie uczenia się przez całe życie i potwierdzanie umiejętności.
Obszary oddziaływania wpisują się w priorytety określone w ZSU 2030 (część ogólna) oraz rekomendacje zawarte w raporcie Strategia umiejętności OECD: Polska.
Źródło: ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI 2030 (część ogólna i część szczegółowa)
Aktualności i komunikaty
-
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach Koordynatorem Regionalnym XVI Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości
Po raz kolejny Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach została Koordynatorem Regionalnym Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości na terenie województwa świętokrzyskiego.
-
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach bierze udział w misji NASA Europa Clipper
Rektor Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach dr hab. Jolanta Góral-Półrola, prof. StANS i Dyrektor Instytutu Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych mgr inż. Maria Krogulec-Sobowiec dołączyły do osób, które zarejestrowały się w projekcie NASA „Message in a bottle” – („Wiadomość w butelce”).
-
Zakończenie 1. części projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych – „Niebo nad Świętokrzyskim”
Dnia 15 czerwca 2023 r. odbyło się podsumowanie „Nieba nad Świętokrzyskim”, czyli 1. części projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych.
-
Zaproszenie na podsumowanie 1. części projektu „Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych” – „Niebo nad Świętokrzyskim”
Akademicka Fundacja Staropolska oraz Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych StANS zaprasza wszystkie nauczycielki realizujące projekt „Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych” na uroczyste podsumowanie jego 1. części „Niebo nad Świętokrzyskim”.
-
Realizacja 1. części projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych – „Niebo nad Świętokrzyskim” w placówkach oświatowych woj. świętokrzyskiego
Realizacja 1. części naszego projektu „Niebo nad Świętokrzyskim” powoli nabiera tempa. Zadanie to jest współfinansowane ze środków Województwa Świętokrzyskiego.
-
Informacje nauczycielek o realizacji projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych w placówkach oświatowych woj. Świętokrzyskiego
Nauczycielki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, które zdecydowały się na realizację projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych w swoich placówkach oświatowych, korzystają z zasobów kursu e-learningowego o tej samej nazwie.
-
Webinarium „Niebo nad Świętokrzyskim”
Serdecznie zapraszamy na webinarium „Niebo nad Świętokrzyskim” wszystkie nauczycielki, które zadeklarowały chęć realizacji projektu Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych w swoich placówkach oświatowych.
-
Inauguracja realizacji projektu edukacyjnego Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych
Dnia 23 marca 2023 r. webinarium „Jak przedstawić postać Mikołaja Kopernika dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?” oficjalnie rozpoczęło realizację projektu edukacyjnego Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych, który został opracowany przez Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych.
-
Projekt edukacyjny Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych z okazji 550. rocznicy urodzin Mikołaja Kopernika
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych opracował program projektu edukacyjnego Staropolska Akademia Kopernikańska dla Najmłodszych w ramach Roku Mikołaja Kopernika z okazji 550. rocznicy jego urodzin.
-
Echa XV Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości
XV Światowy Tydzień Przedsiębiorczości został podsumowany 5 grudnia 2022 r. przez Karolinę Tądel prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości i regionalnych koordynatorów tegorocznej edycji ŚTP na seminarium online.
-
Opracowanie 8 opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych zgodnie z umową nr 427/2022 zawartą z Instytutem Badań Edukacyjnych
W grudniu 2022 r. z oferty studiów naszej Uczelni zostało opracowanych przez Dziekanów: Instytutu Pedagogiki StANS oraz Instytutu Nauk Ekonomicznych StANS 8 pozostałych opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych właściwych dla szkolnictwa wyższego.
-
Koordynowanie opracowania 12 opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych zgodnie z umową nr 150/2022 zawartą z Instytutem Badań Edukacyjnych
W czerwcu 2022 r. z oferty studiów naszej Uczelni zostało wybranych i opracowanych 12 opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych właściwych dla szkolnictwa wyższego z wykorzystaniem systemu informatycznego w języku polskim i angielskim do zamieszczenia w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
-
Pilotaż narzędzi walidacji dla projektu kwalifikacji rynkowej „Kształtowanie u dzieci i młodzieży kompetencji przyszłości poprzez realizację zajęć z wykorzystaniem gier dydaktycznych w tym łamigłówek logicznych”
W lipcu 2022 r. Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach zorganizował i przeprowadził pilotaż narzędzi walidacji dla opracowanego wcześniej projektu kwalifikacji rynkowej „Kształtowanie u dzieci i młodzieży kompetencji przyszłości poprzez realizację zajęć z wykorzystaniem gier dydaktycznych w tym łamigłówek logicznych”.
-
Webinarium „Tworzenie profesjonalnego e-portfolio z zastosowaniem platformy MAHARA – umiejętność przedsiębiorczego ucznia”.
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych w ramach działań Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach jako Koordynatora Regionalnego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego zorganizował i przeprowadził w dniu 23 listopada 2022 r. bezpłatne webinarium „Tworzenie profesjonalnego e-portfolio z zastosowaniem platformy MAHARA – umiejętność przedsiębiorczego ucznia”.
-
Webinarium „Mediacje jako kompetencja przedsiębiorczego człowieka”
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych w ramach działań Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach jako Koordynatora Regionalnego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego zorganizował w dniu 21 listopada 2022 r. bezpłatne webinarium „Mediacje jako kompetencja przedsiębiorczego człowieka”.
-
Webinarium „Franczyza Żabki jako pomysł na biznes”
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych w ramach działań Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach jako Koordynatora Regionalnego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego zorganizował webinarium „Franczyza Żabki jako pomysł na biznes”, które odbyło się 17 listopada 2022 r.
-
Warsztaty blended-learningowe i webinarium „Kraina Ekonomii dla najmłodszych”
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych w ramach działań Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach jako Koordynatora Regionalnego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego zorganizował i przeprowadził w dniach od 16 do 17 listopada 2022 r. bezpłatne warsztaty oraz webinarium „Kraina Ekonomii dla najmłodszych”.
-
Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach Koordynatorem Regionalnym Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego
W związku z objęciem przez Staropolską Akademię Nauk Stosowanych w Kielcach funkcji Koordynatora Regionalnego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości województwa świętokrzyskiego, Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych zaplanował szereg wydarzeń w ramach tego światowego projektu skierowanych do nauczycieli, uczniów i studentów.
-
XIV Ogólnopolski Tydzień Kariery w Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, czyli „Własne e-portfolio w aplikacji MAHARA, to stery do Twojej kariery”
Instytut Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych zaprasza wszystkich studentów Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach (także jej filii polskich i zagranicznych) na bezpłatny kurs internetowy dotyczący tworzenia własnego e-portfolio z wykorzystaniem bezpłatnej aplikacji MAHARA, który odbędzie się w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery od 17 do 23 października 2022 r.
-
WARSZTATY W AMOW „KODOWANIE DLA KAŻDEGO”
Dnia 12 października 2022 r. dyrektor Instytutu Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach zainauguruje działania w Akademickim Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podzamczu w ramach Code Week pod tytułem „OFFLINE’OWE PRZYGODY Z KODOWANIEM W AMOW”.
-
Webinarium „Emocje, które wzmacniają pozytywną autoprezentację”
W ramach ogólnopolskiego wydarzenia Gra o Karierę powstałego z inicjatywy Komisji ds. Akademickich Biur Karier przy KRASP Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach zaprasza w dniu 19 maja 2022 r. w godzinach od 10.00 do 11.30 wszystkich zainteresowanych Studentów na webinarium dotyczące działań wzmacniających pozytywną autoprezentację.
-
Webinarium „Jak profesjonalnie przygotować się do wejścia na rynek pracy, czyli tworzenie własnego e-portfolio w aplikacji MAHARA”
W ramach ogólnopolskiego wydarzenia Gra o Karierę powstałego z inicjatywy Komisji ds. Akademickich Biur Karier przy KRASP Staropolska Akademia Nauk Stosowanych w Kielcach zaprasza w dniu 18 maja 2022 r. w godzinach 11.00 – 12.30 wszystkich zainteresowanych Studentów na webinarium dotyczące profesjonalnego przygotowania własnego e-portfolio z zastosowaniem aplikacji MAHARA.
-
Seminarium online „Przygotowanie opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych właściwych dla szkolnictwa wyższego”
Dnia 16 maja 2022 r. pracownicy Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach wzięli udział w seminarium online Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie „Przygotowanie opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych właściwych dla szkolnictwa wyższego” w ramach projektu „Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (etap2)”.
-
Webinarium dla maturzystów na temat „Strategie radzenia sobie ze stresem”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zaprosiła uczniów klas maturalnych do udziału w bezpłatnych warsztatach online na temat „Strategie radzenia sobie ze stresem”.
-
Webinarium dla nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 1 w Grajewie
„Sytuacje trudne w relacjach szkoła – rodzice i ich rozwiązywanie”
-
Kurs online „Gry edukacyjne i łamigłówki w doradztwie zawodowym dla uczniów kl. 7-8 szkoły podstawowej na zajęciach stacjonarnych i na odległość z zastosowaniem tablicy Jamboard”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach w ramach Studium Kreowania Przyszłości Zawodowej Dzieci i Młodzieży zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych prowadzących doradztwo zawodowe w klasach 7-8 szkół podstawowych na 5 godzinny kurs online „Gry edukacyjne i łamigłówki w doradztwie zawodowym dla uczniów kl. 7-8 szkoły podstawowej na zajęciach stacjonarnych i na odległość z zastosowaniem tablicy Jamboard”.
-
Kurs online – „Metoda lapbooka w doradztwie zawodowym w szkole podstawowej w klasach 4-6”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach w ramach Studium Kreowania Przyszłości Zawodowej Dzieci i Młodzieży zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych prowadzących doradztwo zawodowe w szkole podstawowej w klasach 4-6 na 5 godzinny kurs „Metoda lapbooka w doradztwie zawodowym w szkole podstawowej w klasach 4-6”.
-
Kurs online – „Metoda portfolio w preorientacji zawodowej w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach w ramach Studium Kreowania Przyszłości Zawodowej Dzieci i Młodzieży zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych prowadzących doradztwo zawodowe w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej na 5 godzinny kurs „Metoda portfolio w preorientacji zawodowej w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej”.
-
Seminarium regionalne on-line „Zintegrowany System Kwalifikacji – jak przejść od kompetencji do kwalifikacji”
Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie i Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zapraszają nauczycieli przedmiotów zawodowych na bezpłatne seminarium regionalne on-line „Zintegrowany System Kwalifikacji – jak przejść od kompetencji do kwalifikacji”.
-
Seminarium regionalne on-line „Zintegrowany System Kwalifikacji – nowe podejście do kwalifikacji, rynku pracy oraz narzędzie ułatwiające wybór drogi zawodowej”
Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie i Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zapraszają doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach, placówkach oświatowych oraz placówkach doskonalenia nauczycieli na bezpłatne seminarium regionalne on-line „Zintegrowany System Kwalifikacji – nowe podejście do kwalifikacji, rynku pracy oraz narzędzie ułatwiające wybór drogi zawodowej”.
-
Seminarium regionalne on-line „Jak odkrywać kompetencje dzieci i uczniów z wykorzystaniem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji?”
Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie i Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zapraszają nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej na bezpłatne seminarium regionalne on-line „Jak odkrywać kompetencje dzieci i uczniów z wykorzystaniem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji?”.
-
Webinarium problemowe „Samobójstwo a perspektywa życia jakiego chcę”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, wychowawców, psychologów i pedagogów placówek oświatowych na webinarium problemowe „Samobójstwo a perspektywa życia jakiego chcę”, które odbędzie się w dwóch terminach: 8 lutego 2022 r. (wtorek) i 10 lutego 2022 r. (czwartek) w godzinach od 17.00 do 18.30 na platformie MSTeams.
-
Dzień Bezpiecznego Internetu w Akademickim Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podzamczu
Warsztaty Nasz Dzień Bezpiecznego Internetu
-
Warsztat online „Włączenie kwalifikacji uzyskanych w ramach studiów podyplomowych do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji”
Dnia 27 stycznia 2022 r. pracownicy Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach wzięli udział w warsztacie otwartym online Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie „Włączenie kwalifikacji uzyskanych w ramach studiów podyplomowych do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji” w ramach projektu „Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (etap2)”.
-
Seminarium Instytutu Badań Edukacyjnych
Serdecznie zapraszam do udziału w Seminarium Instytutu Badań Edukacyjnych pt.:
Jak korzystać ze Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym (program w załączeniu). -
Kurs dla studentów INSTYTUTU PEDAGOGIKI STAROPOLSKIEJ SZKOŁY WYŻSZEJ W KIELCACH I FILII W MYŚLENICACH:
KSZTAŁTOWANIE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI (POZNAWCZYCH, SPOŁECZNYCH I TECHNICZNYCH) POPRZEZ GRY DYDAKTYCZNE
Termin kursu: 19.06.2021 r. do 27.06.2021 r. -
Kurs online – Metoda stacje uczenia się w doradztwie zawodowym – „Zawody poszukiwane na rynku pracy / zawody z przyszłością”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach w ramach Studium Kreowania Przyszłości Zawodowej Dzieci i Młodzieży zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych prowadzących doradztwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych i w klasach 7-8 szkół podstawowych na 5 godzinny kurs online – Metoda stacje uczenia się w doradztwie zawodowym – „Zawody poszukiwane na rynku pracy / zawody z przyszłością” (zajęcia stacjonarne i zajęcia prowadzone na odległość z zastosowaniem tablicy Padlet).
-
Kurs online – Gra dydaktyczna „Zaczarowana kula zawodów”
Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach w ramach Studium Kreowania Przyszłości Zawodowej Dzieci i Młodzieży zaprasza dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych prowadzących preorientację zawodową w przedszkolach i w klasach 1-3 szkół podstawowych na 5 godzinny kurs online – Gra dydaktyczna „Zaczarowana kula zawodów”.
-
Bezpłatne seminarium naukowo-praktyczne
Kuratorium Oświaty w Kielcach i Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zapraszają dyrektorów, nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych, psychologów i pedagogów placówek oświatowych wszystkich etapów edukacyjnych oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialnych za edukację na bezpłatne seminarium naukowo-praktyczne.